Interaktywna baza ekspertek i badanie CSM

Kobieta w Polsce może być premierem, ministrem, i stać na czele największych instytucji finansowych. Polki są ambitne, przedsiębiorcze i jedne z najbardziej wykształconych w Europie – powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes Headlines Porter Novelli, podczas inauguracji interaktywnej bazy ekspertek, prowadzonej w ramach ogólnopolskiej kampanii „Znane Ekspertki”. CSM przeprowadziło na zlecenie Headlines badanie „Kryteria doboru ekspertów telewizyjnych. Czy ekspert ma płeć?”, którego celem było ustalenie, jakimi kryteriami kierują się dziennikarze i wydawcy programów telewizyjnych, zapraszając ekspertów do studia i jakie znaczenie wśród tych kryteriów ma płeć.

Kampania „Znane Ekspertki” umożliwia dziennikarzom, redaktorom i organizatorom konferencji szybki dostęp do ponad 200 przygotowanych do wypowiedzi publicznych kobiet. Poprzez stronę, osoby szukające ciekawych opinii do artykułów prasowych, gości programów telewizyjnych i radiowych oraz prelegentów na konferencje uzyskały dostęp m.in. do 16 kobiet z tytułem profesora, 28 doktorów habilitowanych oraz 45 prezesów dużych firm z 16 województw. Baza zawiera 198 kategorii takich jak np. zarządzanie, rynki finansowe, polityka zagraniczna, astronomia, medycyna czy prawo. Przyjazny interface umożliwia zdefiniowanie kategorii wyszukiwania specjalistek m.in. w ramach ogólnych dziedzin lub konkretnych regionów Polski.

Baza dostępna jest na stronie: www.znaneekspertki.pl