Polska gospodarka potrafi skutecznie modyfikować kierunki eksportu, czego dowodzi niedawne „przestawienie się” z rynku wschodniego m.in. na rynki azjatyckie. Musimy działać aktywnie, szukać nowych rozwiązań. Zaczął to dostrzegać i rozumieć także polski rząd, który coraz śmielej wspiera eksporterów oraz inicjuje kolejne programy. W tym względzie uczymy się patrzeć szerzej i odważniej – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM, w audycji „EKG” na antenie Radia TOK FM. W dyskusji uczestniczyli także dr Jakub Borowski (Szkoła Główna Handlowa, członek Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów) i Zbigniew Żurek (Wiceprezes Business Centre Club).
Szansą dla polskiego eksportu jest np. planowana na koniec bieżącego roku integracja rynków państw ASEAN. Wielkimi rynkami do zagospodarowania są Indonezja i Malezja, ale warto też pamiętać o nowych, ciekawych kierunkach typu Birma czy Laos. Liczący dziesięć państw i ponad 400 mln konsumentów region ASEAN stanowi bardzo interesującą propozycję dla naszych przedsiębiorców – dodała dr Bonikowska.