W zestawieniu polskich towarów eksportowych ważną rolę od lat odgrywają meble, okna, żywność, kosmetyki czy części samochodowe. Ich producenci z sukcesami rywalizują na międzynarodowych rynkach, rozszerzając kierunki ekspansji m.in. na państwa Afryki i Azji. Oprócz tradycyjnych pozycji w handlu zagranicznym, nasz kraj eksportuje też jednak nietypowe towary, takie jak m.in. karty do gry, sztuczne zęby, globusy i warkocze (wartość sprzedaży kart z Polski wyniosła w ubiegłym roku aż 26 mln zł, czyli prawie tyle, ile całego eksportu do Wenezueli). Kierunkom polskiej aktywności handlowej, w tym zwłaszcza rynkom perspektywicznym dla polskich przedsiębiorstw, poświęcone są warsztaty informacyjno-kulinarne ośrodka THINKTANK i firmy DHL, które odbędą się 2 grudnia 2015 r. we Wrocławiu. CSM jest patronem wydarzenia.