Znaczenie dyplomacji ekonomicznej w polskiej polityce zagranicznej stopniowo rośnie, czemu sprzyja dobra współpraca resortu spraw zagranicznych i gospodarki. Wprawdzie obroty handlowe Polski z większością krajów afrykańskich są wciąż minimalne – kilka milionów dolarów – ale działalność firm i program GoAfrica pomagają to zmieniać. Polskie firmy muszą szukać szans poza Unią Europejską i Rosją, by się dalej rozwijać, a Afryka jest bardzo obiecującym rynkiem i trzeba próbować tam być – stwierdziła dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM, w rozmowie z portalem obserwatorfinasowy.pl.
Kolejne misje gospodarcze, wizyty polityczne, fora gospodarcze, kontrakty handlowe i inwestycje powoli tworzą mapę polskiej obecności i interesów w Afryce. Kontynent, który ma miliard ludzi i 54 kraje jest jednak dla Polski za duży. W kolejnym etapie powinniśmy dokonać wyboru i skoncentrować się na kilkunastu rynkach dla nas najistotniejszych – dodała dr Bonikowska.