Dostrzegam większe zaangażowanie rządu we wspieranie wychodzenia polskich przedsiębiorców na zagraniczne rynki. Coraz więcej polskich firm zauważa też konieczność szukania nowych możliwości w związku z trudną sytuacją m.in. na Zachodzie, ale także w Rosji. Warto przy tym zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach wcale nie trzeba być wielką korporacją, by uprawiać biznes w skali globalnej. Najważniejsze, że polscy politycy zdali sobie sprawę, że gospodarka to nie jest tylko slogan – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, Prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych, w audycji EKG (Ekonomia, Kapitał, Gospodarka) na antenie Radia TOK FM.
W przypadku innych kontynentów, gdzie sfery ekonomiczna i polityczna są ze sobą silnie powiązane, wsparcie ze strony naszego rządu wydaje się niezbędne. Warto zauważyć, że w tym względzie dokonuje się u nas przełom w podejściu administracji publicznej. Dostrzeżono, że bez silnej gospodarki i silnych firm Polska nie będzie silna w dłuższej perspektywie – dodała dr Bonikowska.