Gdyby rynek krajowy i europejski wystarczyły, aby się rozwijać, pewnie przedsiębiorcy nie ryzykowaliby działalności gdzie indziej. Ale rynek krajowy jest już mocno nasycony, a rynek europejski, zwłaszcza strefa euro, generalnie przeżywa kryzys. Dlatego koniecznym staje się szukanie możliwości wyjścia z produktami i usługami dalej. Nie można stać w miejscu, biznes rozwija się wtedy, gdy zwiększa się sprzedaż i liczbę klientów – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych, w wywiadzie dla Rzeczpospolitej dotyczącym ekspansji zagranicznej polskich firm. Cały wywiad dostępny jest tutaj.
Podczas konferencji „Polska, Europa, Świat – Go Poland, Go Global” organizowanej przez Rzeczpospolitą i bank HSBC, dr Małgorzata Bonikowska poprowadziła panel „Innowacje w eksporcie sposobem na przyśpieszenie zagranicznej ekspansji”. Relacja z wydarzenia dostępna jest tutaj. Polecamy również nasz poradnik „Biznes nie zna granic”, opracowany we współpracy z bankiem BGŻ BNP Paribas, kancelarią DZP oraz ośrodkiem THINKTANK. Można go przeczytać tutaj.