Powierzchowny poziom wiedzy Polaków na temat praw człowieka wynika z charakteru nauczania o nich. W polskich szkołach edukacja o prawach podstawowych traktowana jest na zasadzie pomnikowej, w której odhaczamy fakty, ale nie przenosimy wiedzy na poziom konkretnych doświadczeń naszego życia – podkreślił prof. Adam Bodnar, były Rzecznik Praw Obywatelskich, dziekan Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie i ambasador międzynarodowej inicjatywy „Każdy Człowiek”
W Polsce brakuje edukacji poprzez doświadczenie. Nie kształtuje się postaw poprzez wyjaśnianie istoty i znaczenia w naszym życiu praw wyborczych czy pracy w organizacjach społecznych – dodał.

![„Prawa człowieka mają to do siebie, że ewoluują i zmieniają nasze stosunki społeczne. Pewne problemy postrzegać zaczynamy jako te, które powinny być zdecydowanie lepiej określone przez społeczność i wspólnotę międzynarodową” – Adam Bodnar o prawach podstawowych w oczach Polaków na antenie radia Nowy Świat [06.09.2022]](https://csm.org.pl/wp-content/uploads/2022/09/wiedza-biznesowa-1-300x169.jpg)
![„Prawa człowieka mają to do siebie, że ewoluują i zmieniają nasze stosunki społeczne. Pewne problemy postrzegać zaczynamy jako te, które powinny być zdecydowanie lepiej określone przez społeczność i wspólnotę międzynarodową” – Adam Bodnar o prawach podstawowych w oczach Polaków na antenie radia Nowy Świat [06.09.2022]](https://csm.org.pl/wp-content/uploads/2022/09/webinarium_07.09.2022-1-300x150.png)