Wkrótce, już w przyszłym roku będziemy budowali agencję rozwoju eksportu z prawdziwego zdarzenia. Ta inicjatywa ma wspierać naszych eksporterów, a także ekspansję kapitału polskiego za granicą, po to, żeby dawać szansę na rozwój – zapowiedział podczas konferencji „Wspólnota Gospodarcza Państw ASEAN i jej wspólny rynek – szanse dla Polski i innych państw Unii Europejskiej” Wicepremier i Minister Rozwoju RP Mateusz Morawiecki. Debata w Warszawie została zorganizowana przez Ministerstwo Rozwoju RP, Komitet Wspólnoty ASEAN w Warszawie, Krajową Izbę Gospodarczą, CSM, ośrodek THINKTANK oraz pięć ambasad krajów członkowskich ASEAN.
Wartość polskiego eksportu w 2014 r. wyniosła 163,1 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2% w porównaniu z rokiem 2013. W trzech pierwszych kwartałach 2015 r. Polska sprzedała na zagraniczne rynki towary o łącznej wartości 131,5 mld euro (wzrost o 7,2% w porównaniu z rokiem 2014). Ważne role w polskim eksporcie odgrywają m.in.: branża meblarska, usługi IT i ICT, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, produkcja sprzętu medycznego i aparatury pomiarowej, stolarka okienna i drzwiowa, budownictwo, kosmetyki, maszyny i urządzenia górnicze, przemysł obronny oraz polskie specjalności żywnościowe. Głównymi partnerami Polski w eksporcie są Niemcy (27,8%), Wielka Brytania (6,7%) i Czechy (6,5%).