Warsztaty Business in China organizowane przez CSM podczas targów China Homelife Show

Chiny to wielkie możliwości, ale także wielkie wyzwania. Polskie firmy bardzo chcą działać na tym ogromnym rynku, jednak tylko nieliczni potrafią tam się odnaleźć. Chiński pragmatyzm i smykałka do biznesu pomagają, ale przeszkadzają różnice kulturowe i bariery formalno-prawne – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, prezes CSM, podczas warsztatów Business in China, zorganizowanych przez Centrum Stosunków Międzynarodowych na targach China Homelife Show pod Warszawą. Póki co, mamy wielki deficyt w bilansie handlowym z Chinami: Chińczycy sprzedają nam sześć razy więcej towarów, niż my sprzedajemy im. Coś z tym trzeba zrobić – dodała szefowa Centrum Stosunków Międzynarodowych.

Trzydniowe warsztaty zorganizowane przez CSM dotyczyły kulturowych uwarunkowań biznesu w Chinach, skutecznych dróg ekspansji na rynki chińskie oraz najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów. W debatach uczestniczyli m.in.: były Ambasador RP w Pekinie Tadeusz Chomicki, Prezes Centrum Studiów Polska-Azja Radosław Pyffel oraz przedstawiciele firm Seaoo.com, Magemar, Importujznami.pl, BigChina.pl, Chińskiraport.pl, Chiny24.com, Akcenta, Kontener.pl. Wydarzenie China Homelife jest organizowane co rok w 9 krajach w tym w Brazylii, Turcji, RPA, Polsce, Egipcie, Jordanii, Kazachstanie i Indiach. To największe targi chińskich produktów na rynkach wschodzących.

China2 China China3 China4 China5 China6

Menu