Efektem wizyty studyjnej ośrodka analitycznego THINKTANK i CSM w Bangkoku na zaproszenie rządu Królestwa Tajlandii , a dotyczącej sytuacji polityczno-gospodarczej w tym kraju było seminarium dla firm zainteresowanych ekspansją gospodarczą do Azji Południowo-Wschodniej.
Tajlandia i Polska mało o sobie wiedzą. Tajlandia w Polsce jest znana głównie z turystyki. Tymczasem oba kraje odniosły w ostatnich dekadach spektakularny gospodarczy sukces. Oba mają duże ambicje rozwojowe. I oba mogą być wzajemnie dla siebie bramą do swoich regionów.
Tajlandia postrzega Polskę jako strategicznego partnera w Unii Europejskiej. Współpraca gospodarcza pomiędzy Polską a Tajlandią ma duży potencjał rozwoju a oba rynki są dla siebie interesujące. Polska jest dobrym punktem wejścia dla azjatyckich firm, centrum lokowania inwestycji i produkcji. Z kolei Tajlandia może być bramą do krajów Azji Południowo – Wschodniej. Wyzwaniem są polityczne napięcia w tym kraju.