ASEAN jest organizacją stosunkowo mało znaną w Polsce więc warto wykorzystać 50lecie aby to zmienić. Niektóre z krajów są popularne jako miejsca turystyczne – jak Tajlandia, Wietnam czy Indonezja – inne dopiero się wyłaniają na naszej mapie mentalnej – jak Malezja, Laos czy Mjanma. Żadne z państw nie jest jednak jeszcze w Polsce kojarzone z szansami gospodarczymi. A szkoda, bo rynek ASEAN to ponad 600 mln konsumentów i możliwości być może większe dla polskich firm niż to co znajdują w rozreklamowanych tak bardzo Chinach – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska na spotkaniu poświęconym przygotowaniom do obchodów w Polsce 50lecia Stowarzyszenia Krajów Azji Południowo-Wschodniej.
W rozmowie wzięło udział kierownictwo Departamentu Azji MSZ, ambasadorowie Tajlandii, Malezji, Filipin i Wietnamu, przedstawiciele ambasady Indonezji. Spotkanie zostało zorganizowane przez Stowarzyszenie Polskich Mediów.
Więcej informacji tutaj.