Z perspektywy Polski, Iran to jeden z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju relacji ekonomicznych z państwami pozaeuropejskimi. Zniesienie sankcji UE i USA otworzyło możliwość swobodniejszego działania, a podpisanie we wrześniu 2015 roku polsko-irańskiej umowy o współpracy gospodarczej przybliżyło ten ponad 80-milionowy rynek polskim firmom zainteresowanym ekspansją zagraniczną. Dodatkowe szanse wiążą się z dobrymi kontaktami irańskich partnerów w regionie Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej. Minusem jest natomiast fakt, iż wchodzimy szerzej na ten rynek dopiero teraz – piszą eksperci CSM w analizie „Iran: nowe perspektywy w relacjach z Polską”.
Opracowania o Iranie oraz o Polsce („Poland: a Land of opportunities at the Heart of Europe”) zostały przygotowane w związku z misją gospodarczą do Iranu, organizowaną w dniach 4-9 marca 2016 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą we współpracy z Ministerstwem Rozwoju RP, Ambasadą RP w Teheranie, Ambasadą Iranu w Polsce, Irańską Izbą Handlu, Przemysłu, Górnictwa i Rolnictwa oraz Polsko-Irańską Izbą Gospodarczą. W ramach wydarzenia odbywają się m.in. Polsko-Irańskie Fora Biznesu w Teheranie i Meszhedzie. Delegacji, w której znaleźli się przedstawiciele ponad 70 firm, przewodzi Wiceminister Rozwoju Radosław Domagalski.
Czytaj więcej na temat misji do Iranu (1) >>
Czytaj więcej na temat misji do Iranu (2) >>
Zapraszamy do lektury analiz CSM o Iranie i Polsce:
{phocadownload view=file|id=759|target=s}{phocadownload view=file|id=760|target=s}