Poszukiwanie nowych formuł współpracy z partnerami to podstawa ekspansji zagranicznej. Dziś jest ona dla nas dużo łatwiejsza niż parę lat temu – powiedział dr Zbigniew Inglot podczas konferencji „Polska, Europa, Świat – Go Poland, Go Global” w Muzeum Historii Żydów Polskich w Warszawie. Wydarzenie zorganizowała „Rzeczpospolita” oraz Bank HSBC, pod patronatem m.in. Centrum Stosunków Międzynarodowych. Konferencja miała na celu wymianę doświadczeń biznesowych z różnych sektorów gospodarki i rynków oraz dostarczenia informacji i rad firmom zainteresowanym tematem eksportu i ekspansji zagranicznej.
Prezes CSM dr Małgorzata Bonikowska poprowadziła panel „Innowacje w eksporcie sposobem na przyśpieszenie zagranicznej ekspansji”, w których wzięli udział: Nadia Bouacid -Dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu CCIFP, Maciej Formanowicz – Prezes Zarządu Fabryk Mebli Forte, dr Piotr Kryjom – Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Jerzy Kwieciński – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Piotr Soroczyński – Główny Ekonomista KUKE.
Polecamy nasz poradnik „Biznes nie zna granic”, opracowany we współpracy z bankiem BGŻ BNP Paribas, kancelarią DZP oraz ośrodkiem THINKTANK. Można go przeczytać tutaj
≥Dyskusję na temat innowacyjności prowadziła prezes CSM, dr Małgorzata Bonikowska