Zapraszamy do lektury książki „Dzieci uchodźcze w polskiej szkole. Wyzwania systemu edukacji dla integracji i rynku pracy” autorstwa dr Katarzyny Gmaj, prof. dr hab. Krystyny Iglickiej i dr. Bartłomieja Walczaka. Publikacja, finansowana ze środków Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców oraz budżetu państwa, poświęcona jest kwestii włączania uchodźców w Polsce do systemu edukacji.
Dr Aleksandra Grzymała-Kazłowska w recenzji książki pisze: „Pracę należy pochwalić za podjęcie aktualnej i ważnej problematyki integracji szkolnej małych uchodźców. Ten obszar działań integracyjnych jest istotny zarówno dla samych nieletnich, jak i dla ich rodzin. (…) Jest to potrzebna publikacja, która będzie przydatna zarówno dla czytelników zajmujących się pomocą imigrantom, a zwłaszcza uchodźcom, jak i badaczom problemu obecności dzieci imigranckich w polskim systemie edukacyjnym oraz procesów integracji imigrantów w ramach tego systemu”.