Ta strona korzysta z plików cookie.

„Iran i Polska. Szansa na nowe otwarcie” – analiza CSM i ośrodka THINKTANK

16 grudnia 2015
Analizy

Z polskiej perspektywy, Iran jest jednym ze szczególnie obiecujących kierunków rozwoju stosunków ekonomicznych z państwami pozaeuropejskimi. Przyjęcie polsko-irańskiej umowy o współpracy gospodarczej będzie stanowić ważny krok w stronę budowania nowej jakości dwustronnych relacji. Intensyfikacja kontaktów z Iranem otwiera też Polsce nowe szanse na Bliskim Wschodzie i w Azji Centralnej – piszą dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM i partner w ośrodku THINKTANK oraz Michał Szczygielski i Andrzej Turkowski, eksperci CSM, w analizie „Iran i Polska. Szansa na nowe otwarcie”, opublikowanej w „Dossier Polska – Iran”. Analizę oraz dossier przygotowały CSM i ośrodek THINKTANK.

Rynek irański może być dla Polski szczególnie istotny w 2016 roku ze względu na jego skalę, a także nowe otwarcie w relacjach z Zachodem (zwłaszcza z Unią Europejską) po zniesieniu sankcji. We wrześniu 2015 roku odbyła się misja gospodarcza polskich firm z udziałem wicepremiera i ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego. Podobne misje zamierza organizować także nowy resort rozwoju. Za kontakty z Iranem odpowiada podsekretarz stanu Radosław Domagalski.