Polska podejmuje coraz aktywniejsze działania na rynkach pozaeuropejskich. Przykładem nowej strategii jest m.in. program „Go China”, lecz naszym mankamentem wciąż pozostaje brak silnych przedsiębiorstw. W przypadku Chin często nie możemy skutecznie konkurować nawet w skali poszczególnych regionów, dlatego potrzebujemy wzmacniać polskie firmy. Jeżeli chcemy efektywnie działać m.in. na rynkach azjatyckich, jest to niezbędny warunek – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM, w audycji „EKG” na antenie Radia TOK FM. W dyskusji uczestniczyli również dr Henryka Bochniarz, Prezydent Konfederacji Lewiatan i Jacek Socha, Wiceprezes PwC Polska.
Ostatnie zmiany w polskiej polityce mogą doprowadzić do wykształcenia się nowych idei oraz jakościowych przekształceń w ramach całego systemu. Z perspektywy głównych partii, obecna sytuacja stanowi test, na ile te ugrupowania są zdolne do wewnętrznego przeobrażenia i zaproponowania wyborcom czegoś oryginalnego – dodała dr Bonikowska.