Indie są w Polsce zdecydowanie niedoszacowane, zwłaszcza na tle rządowych inicjatyw „Go China” (od 2011) i „Go Africa” (od 2013). Uruchomienie w tym roku przez resort gospodarki programu „Go India”, mającego na celu wspieranie polskiej obecności na tym rynku, może zmienić tę dysproporcję – powiedziała dr Małgorzata Bonikowska, Prezes CSM, podczas dyskusji z indyjskimi firmami z branży ICT, odwiedzającymi Polskę. Spotkanie zostało zorganizowane w ramach projektu „Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach”, realizowanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Inicjatywa wpisuje się w obchodzoną w 2014 roku 60. rocznicę nawiązania polsko-indyjskich stosunków dyplomatycznych.
Rocznica dała obu stronom dobry pretekst do zintensyfikowania wizyt i kontaktów, także w obszarze nauki i kultury. Przypomniano ważną kartę wspólnej historii: uratowanie polskich dzieci w czasie II wojny światowej przez maharadżę Jamnagaru. Zakończono renowację fresków Norblina w Jodhpurze. Polska była krajem partnerskim Światowych Targów Książki w Delhi, w stolicy Indii uruchomiono także Instytut Polski. „Go India” ma więc wymiar nie tylko gospodarczy.
Więcej o relacjach Polska – Indie można przeczytać w specjalnym opracowaniu CSM i THINKTANK:
{phocadownload view=file|id=580|target=s}