Kobieta w Polsce może być premierem czy ministrem i stać na czele największych instytucji finansowych. Polki są ambitne, przedsiębiorcze i jedne z najbardziej wykształconych w Europie - powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes agencji Headlines Porter Novelli, podczas inauguracji interaktywnej bazy kontaktów w ramach ogólnopolskiej kampanii "Znane Ekspertki". Baza umożliwia szybki dostęp do ponad 200 kobiet specjalizujących się w jednej lub kilku ze 198 kategorii (m.in. polityka zagraniczna, zarządzanie, rynki finansowe, astronomia, medycyna czy prawo). Można je wyszukiwać po kategorii lub regionie Polski. CSM przeprowadziło na zlecenie Headlines badanie "Kryteria doboru ekspertów telewizyjnych. Czy ekspert ma płeć?". Jego celem było ustalenie, jakimi kryteriami kierują się dziennikarze i wydawcy programów telewizyjnych, zapraszając ekspertów do studia i czy znaczenie ma płeć.

Poprzez stronę kampanii "Znane Ekspertki", osoby szukające ciekawych opinii do artykułów prasowych, gości programów telewizyjnych i radiowych oraz prelegentów na konferencje uzyskały dostęp m.in. do 16 kobiet z tytułem profesora, 28 doktorów habilitowanych oraz 45 prezesów dużych firm z 16 województw. Baza zawiera 198 kategorii takich jak np. zarządzanie, rynki finansowe, polityka zagraniczna, astronomia, medycyna czy prawo. Przyjazny interface umożliwia zdefiniowanie kategorii wyszukiwania specjalistek m.in. w ramach ogólnych dziedzin lub konkretnych regionów Polski.

Baza dostępna jest na stronie: www.znaneekspertki.pl