Kobieta w Polsce może być premierem czy ministrem i stać na czele największych instytucji finansowych. Polki są ambitne, przedsiębiorcze i jedne z najbardziej wykształconych w Europie - powiedziała Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes agencji Headlines Porter Novelli, podczas inauguracji interaktywnej bazy kontaktów w ramach ogólnopolskiej kampanii "Znane Ekspertki". Baza umożliwia szybki dostęp do ponad 200 kobiet specjalizujących się w jednej lub kilku ze 198 kategorii (m.in. polityka zagraniczna, zarządzanie, rynki finansowe, astronomia, medycyna czy prawo). Można je wyszukiwać po kategorii lub regionie Polski. CSM przeprowadziło na zlecenie Headlines badanie "Kryteria doboru ekspertów telewizyjnych. Czy ekspert ma płeć?". Jego celem było ustalenie, jakimi kryteriami kierują się dziennikarze i wydawcy programów telewizyjnych, zapraszając ekspertów do studia i czy znaczenie ma płeć.

Więcej

Eksperci Centrum Stosunków Międzynarodowych przeprowadzili badanie wśród Polaków w Wielkiej Brytanii w celu zdobycia wiedzy na temat ich poczucia przynależności do ojczyzny. Wnioski zostały opublikowane w raporcie, który pomoże Ministerstwu Spraw Zagranicznych RP w opracowywaniu działań skierowanych do Polonii z ostatniej fali emigracji. Z najciekawszych i najbardziej reprezentatywnych wypowiedzi zostały zmontowane klipy filmowe, które zamieszczone zostały na YouTube i Facebooku, włączając projekt w świat mediów społecznościowych. Projekt został zrealizowany w ramach konkursu MSZ "Współpraca z Polonią i Polakami za granicą w 2014 r."

Więcej

PARTNERZY